Pages

Subscribe:

Τρίτη 5 Νοεμβρίου 2013

Κατάλογος ελέγχου της ανάπτυξης της ακοής και της επικοινωνίας του παιδιού σας



Γέννηση έως 3 μηνών                                                                                                   


  • Αντιδρά σε δυνατούς ήχους

Ναι 
Όχι
  • Ηρεμεί ή χαμογελάει όταν του μιλάνε

Ναι
Όχι
  • Αναγνωρίζει την φωνή σας και ηρεμεί όταν κλαίει

Ναι
Όχι
  • Όταν τρώει, αρχίζει ή σταματάει τον θηλασμό σε αντίδραση σε ήχο

Ναι
Όχι
  • Γουργουρίζει και βγάζει ήχους ευχαρίστησης

Ναι
Όχι
  • Έχει διαφορετικό κλάμα για διαφορετικές ανάγκες

Ναι
Όχι
  • Χαμογελάει όταν σας βλέπει

Ναι
Όχι





4 έως 6 μηνών

  • Ακολουθεί ήχους με τα μάτια

Ναι 
Όχι
  • Αντιδρά στις αλλαγές του τόνου της φωνής σας

Ναι
Όχι
  • Εντοπίζει παιχνίδια που παράγουν ήχους

Ναι
Όχι
  • Προσέχει την μουσική

Ναι
Όχι
  • Παράγει ήχους σαν να μιλάει και χρησιμοποιεί πολλούς διαφορετικούς ήχους, περιλαμβάνοντας ήχου που αρχίζουν με π, μπ, και μ

Ναι
Όχι
  • Γελάει

Ναι
Όχι
Παράγει ήχους όταν είναι ενθουσιασμένο ή δυστυχισμένο
Ναι
Όχι
  • Γουργουρίζει όταν είναι μόνο του ή παίζει μαζί σας

Ναι 
Όχι





7 μηνών έως 1 χρόνου

  • Απολαμβάνει να παίζει του κου – κου – τσα

Ναι 
Όχι
  • Γυρίζει και κοιτάζει προς την κατεύθυνση των ήχων

Ναι
Όχι
  • Ακούει όταν του μιλάνε

Ναι
Όχι
  • Καταλαβαίνει λέξεις από κοινά αντικείμενα, όπως κύπελλο, παπούτσι, χυμός

Ναι
Όχι
  • Αντιδρά σε απαιτήσεις (έλα εδώ ή θέλεις κι άλλο)

Ναι
Όχι
  • Παράγει ήχους χρησιμοποιώντας  μεγάλες και μικρές ομάδες ήχων (τατα, μπιμπιμπι)

Ναι
Όχι
  • Παράγει ήχους για το προσέξουν

Ναι
Όχι
  • Επικοινωνεί με χειρονομίες όπως κουνώντας ή κρατώντας πάνω τα χέρια

Ναι 
Όχι
  • Μιμείται διαφορετικούς ήχους ομιλίας

Ναι
Όχι
  • Λέει μια με δύο λέξεις (μαμά, μπαμπά) στα πρώτα του γενέθλια

Ναι 
Όχι

1 έως 2 χρόνων          
         
  • Γνωρίζει μερικά μέρη του σώματος και μπορεί να τα δείξει αν ερωτηθεί
Ναι 
Όχι
  • Ακολουθεί απλές οδηγίες (ρίξε την μπάλα) και καταλαβαίνει απλές ερωτήσεις (που είναι το παπούτσι σου;)

Ναι
Όχι
  • Απολαμβάνει απλές ιστορίες και τραγούδια

Ναι
Όχι
  • Δείχνει τις εικόνες σ’ ένα βιβλίο όταν του ζητηθεί

Ναι
Όχι
  • Μαθαίνει καινούργιες λέξεις σε φυσιολογικό ρυθμό

Ναι
Όχι
  • Χρησιμοποιεί ερωτήσεις με μια ή δύο λέξεις (που γάτα;)

Ναι
Όχι
  • Κάνει προτάσεις με δύο λέξεις (όχι χυμό, μαμά άτα)

Ναι
Όχι
  • Χρησιμοποιεί πολλά διαφορετικά σύμφωνα στη αρχή των λέξεων

Ναι 
Όχι


2 έως 3 χρόνων          

  • Έχει μια λέξη σχεδόν για κάθε τι

Ναι
Όχι
  • Χρησιμοποιεί δύο ή τρεις φράσεις για να συζητήσει και για ρωτήσει για πράγματα

Ναι
Όχι
  • Χρησιμοποιεί τα σύμφωνα κ, γκ, φ, τ, ντ και ν

Ναι
Όχι
  • Μιλάει με τρόπο που το καταλαβαίνουν τα άλλα μέλη της οικογένειας και φίλοι

Ναι
Όχι
  • Δίνει ονόματα σε αντικείμενα και ρωτά για αυτά ή θέλει να τραβήξει την προσοχή σε αυτά

Ναι 
Όχι




3 έως 4 χρόνων


  • Σας ακούει όταν το φωνάζετε από άλλο δωμάτιο

Ναι
Όχι
  • Ακούει τηλεόραση ή  ραδιόφωνο στην ίδια ένταση φωνής, όπως όλα τα άλλα μέλη της οικογένειας

Ναι
Όχι
  • Απαντάει σε απλές ερωτήσεις  “ποιος”, “που”, “γιατί”

Ναι
Όχι
  • Συζητάει για δραστηριότητες στο παιδικό σταθμό, στο προνήπιο ή στο σπίτι με τους φίλους

Ναι
Όχι
  • Χρησιμοποιεί προτάσεις με 4 ή περισσότερες λέξεις

Ναι
Όχι
  • Μιλάει εύκολα χωρίς να χρειάζεται να επαναλαμβάνει συλλαβές ή λέξεις

Ναι
Όχι

website







0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου