Τα κινητά τηλέφωνα και τα διαδραστικά μέσα επικοινωνίας
προσφέρουν μια ποικιλία επιλογών εκπαίδευσης και διασκέδασης στα παιδιά και τους γονείς τους, όμως χρειάζεται περισσότερη
έρευνα σχετικά με την επίδραση τους στα μικρά παιδιά.
Τα κινητά τηλέφωνα και τα άλλα μέσα διαφέρουν από την τηλεόραση
γιατί περιλαμβάνουν παιχνίδια, βίντεο και εκπαιδευτικές εφαρμογές και είναι
ευκόλως προσβάσιμα, βρίσκονται σε όλα τα σπίτια, είναι μικρά και μεταφέρονται
παντού.
Οι συστάσεις για χρήση από τα βρέφη, τα νήπια και τα παιδιά
προσχολικής ηλικίας είναι πάρα πολύ σημαντικές, γιατί οι επιδράσεις της οθόνης
είναι πιο εμφανείς στην ομάδα αυτή.
Η Αμερικάνικη Ακαδημία της Παιδιατρικής συνιστά να αποφεύγεται
η τηλεόραση και τα άλλα μέσα διασκέδασης από παιδιά μικρότερα των δύο χρόνων. Ο
εγκέφαλος των παιδιών αναπτύσσεται ταχέως στα πρώτα χρόνια και τα μικρά παιδιά
μαθαίνουν καλλίτερα, αλληλεπιδρώντας με τους ανθρώπους και όχι με τις οθόνες.
Όμως έρευνες δείχνουν ότι κάποια διαδραστικά μέσα μπορεί να
είναι ευεργετικά για τα μικρά παιδιά, αφού λειτουργούν σαν εικονοτηλέφωνα και είναι
αποτελεσματικά, όπως στην πραγματική ζωή, πχ να μάθουν την γλώσσα σε ένα παιδί
δύο χρόνων.
Επίσης κάποιες διαδραστικές εφαρμογές μπορεί να βελτιώνουν τις
ικανότητες ανάγνωσης και γραφής, όμως οι ήχοι και οπτικά εφέ που συνοδεύουν
μπορεί να κάνουν κακό στην κατανόηση.
Τα μέσα αυτά επικοινωνίας μπορεί να βοηθούν τους γονείς για
λίγο χρόνο αποσπώντας την προσοχή των παιδιών, όμως μακρόχρονα μπορεί να
αποβούν επιβλαβή, γιατί τα παιδιά πρέπει να μαθαίνουν να ρυθμίζουν την
συμπεριφορά τους.
Με την χρήση των μέσων αυτών μειώνονται οι επαφές με άλλα
παιδιά και αντικαθίστανται άλλες δραστηριότητες που βοηθούν να αναπτυχθούν άλλες
ικανότητες.
Οι γονείς πρέπει να ερευνούν και να βρίσκουν το κατάλληλο
παιχνίδι ή εφαρμογή και αφού τα δοκιμάσουν πρώτα οι ίδιοι και θεωρήσουν ότι κάνει για το παιδί τους,
στην συνέχεια πρέπει να παίξουν μαζί με το παιδί και στο τέλος να ρωτούν το
παιδί τι μαθαίνει.
Έως ότου γίνουν περισσότερα γνωστά, οι γονείς πρέπει να μάθουν
να έρχονται κοντά με τα παιδιά τους, ορίζοντας μια ώρα μακριά από συσκευές ή
σχεδιάζοντας μια ώρα με την οικογένεια και βοηθώντας τα παιδιά τους να καθιερώσουν
υγιεινές συνήθειες χρήσης των μέσων από την πρώτη παιδική ηλικία.
Όχι στην απομόνωση των συσκευών, ναι στο παιχνίδι.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου